L-am luat la întrebări pe fotograful Bogdan Nicolae. Vrem să vedem cum arată ziua unui fotograf profesionist și cum să-ți transformi pasiunea în business. Să începem!
De ce ai ales să devii fotograf?
Și pentru mine, ca pentru mulți, totul a început din pasiune. Apoi m-au ales alții ca fotograf și satisfacția lor a reprezentat motivația mea.
Cu fiecare lucru nou învățat, cu fiecare profesionist pe care l-am întâlnit și de la care am învățat la cursuri sau workshop-uri, interesul meu a crescut și pasiunea a devenit job-ul la care cei mai mulți visează, acela la care nu numai că mergi cu zâmbetul pe buze, dar îi faci și pe alții să zâmbească.
Cum arată o zi din viața unui fotograf?
Înainte de a a fi fotograf profesionist, am grijă să îmi încep fiecare zi cu oamenii care îmi încarcă permanent bateriile: familia mea.
Mă trezesc cu zâmbetul pe buze știind că, „My Little Prince”, o să mă strige odată ce o să deschidă ochii de dimineață. Este cea mai tare senzație și… de când am devenit părinte, inspirația și motivația mea au căpătat noi limite și semnificații.
Merge la grădiniță și bineînțeles că tati trebuie să îl ducă. Abia după ce el rămâne pe cele mai bune mâini, îmi încep și eu ziua de muncă.
Odată ajuns la studioul nostru foto, fac planul pentru ziua respectivă, ne împărțim responsabilitățile și îmi motivez angajații pentru a satisface cerințele clientilor cu pretenții în fotografie. Deși mă bazez pe colegii mei de la studioul foto, sunt aspecte ale job-ului de fotograf pe care nu le-am amestecat niciodată cu studioul foto.
Calitatea fotografiilor de la evenimentele la care sunt solicitat este răspunderea mea exclusivă, sarcina pe care nu o cedez niciodată altcuiva.
Așa că, pe lângă ședințele foto programate (de familie, cu copii, cu absolvenți sau fotografiile de eveniment), în fiecare zi petrec câteva ore la studioul foto asigurându-mă că amintirile clientilor mei sunt păstrate pe print-uri de calitate, în rame sau tablouri deosebite.
Care sunt cele mai mari satisfacții din cariera unui fotograf?
Categoric reacțiile pozitive ale clienților!
Niciun premiu de la niciun concurs nu egalează buna dispoziție a mirilor din timpul ședinței foto, lacrimile de emoție atunci când își văd fotografiile.
Am amintiri frumoase cu toate cuplurile pe care le-am fotografiat și toți pot să confirme că am reușit să râdem și să ne simtim bine în timpul ședințelor foto, chiar și într-o zi care pentru mulți devine foarte stresantă. Cu mulți am legat prietenii de durată.
Care a fost cea mai interesantă locație în care ai organizat o ședință foto?
Am fotografiat fiecare colțișor de zid și cetate din Mediaș și împrejurimi, colaborarea cu Fundația Prințul de Wales m-a dus în locuri care nu credeam că mai există și pe care sunt recunoascător că le-am vazut; am avut ocazia să fotografiez nunți și tradiții din fiecare regiune a țării (Maramureș, Oltenia, Moldova, Transilvania), am realizat ședințe foto „trash the dress” în Paris, Londra, Veneția; studioul meu foto a fost pe rând și în funcție de cerințe: atelierul lui Moș Crăciun, casa piticilor, grădină de primăvară…
Nu locațiile sunt interesante, unele sunt foarte populare deja și frecventate de mulți fotografi, ci oamenii pe care îi fotografiez, pozițiile pe care mi le inspiră, lumina care nu e niciodată la fel.
Ce sfaturi ai pentru un fotograf aflat la început de drum?
Să studieze mult, să învețe de la cei mai buni și mai ales să se deschidă în fața potențialilor clienți; să le asculte povestea pentru a o putea completa cu fotografii.
De ce ai ales Planified și ce părere ai despre acest proiect?
Planified mi se pare primul proiect care oferă servicii integrate viitorilor miri. Am ales Planified pentru că sunt sigur că serviciile de calitate nu se găsesc toate la un singur furnizor.
Cel mai bun fotograf nu e și cel mai bun videograf și DJ, așa că eu sunt aici să satisfac cererea celor care își doresc fotografii de calitate la cele mai importante evenimente din viața lor.
Care sunt metodele de promovare favorite ale unui fotograf modern și ce metode se foloseau în acest domeniu în urmă cu 10-15 ani?
Promovarea modernă înseamnă social media, dar metodele mele favorite de promovare rămân cele de acum 10-15 ani, respectiv recomandările și reactiile pozitive ale clienților.
Acesta a fost interviul cu fotograful Bogdan Nicolae, dar seria de articole în care îi luăm la întrebări pe oamenii care s-au înscris pe Planified.ro se află abia la început. Urmează interviuri cu și mai mulți fotografi, cameramani, DJ și nu numai.